Zima zbliża się do nas wielkimi krokami. Powoli
 
wszyscy właściciele czterech kółek będą zmieniać
 
opony z letnich na zimowe. Dlaczego warto zmienić opony
 
na zimowe?
 
Niskie temperatury, nagłe zmiany pogody, nawierzchnia
 
mokra, oblodzona lub zaśnieżona.
 
W takich warunkach bezwzględnie należy dostosować
 
jazdę do zimowych warunków drogowych i zachować
 
wzmożoną ostrożność za kierownicą. Ale to nie
 
wystarczy.
 
Opony, które są jedynym punktem styczności pojazdu z
 
drogą muszą być odpowiednio dostosowane do stopnia
 
przyczepności nawierzchni. Jedynie specyficzna
 
technologia opon zimowych, opracowana z myślą o
 
lepszej przyczepności, poprawia trzymanie się drogi i
 
zwiększa skuteczność hamowania samochodu. Gdy tylko
 
temperatura powietrza spadnie poniżej 7 stopni, należy
 
zmienić opony na zimowe. Od tego zależy twoje
 
bezpieczeństwo.
 
Dlaczego należy zmieniać opony na zimowe?
 
Poniżej 7 stopni, guma opon twardnieje, a ich
 
skuteczność maleje. Optymalną przyczepność
 
zapewnią Ci wówczas opony zimowe stworzone ze
 
specjalnego rodzaju gumy.
 
Warunki meteorologiczne zimą często są niezwykle
 
trudne. Opady śniegu, deszczu, mgła, mróz, czy
 
gołoledź, wszystkie te czynniki czynią jazdę
 
niezwykle niebezpieczną. Prowadzenie wymaga wtedy
 
wzmożonej koncentracji i szczególnej ostrożności.
 
Aby poruszać się po drogach oblodzonych,
 
zaśnieżonych, mokrych lub wilgotnych, bez ryzyka
 
utraty w każdej chwili kontroli nad samochodem, zmień
 
opony na zimowe.
 
Ich struktura i specyficzna rzeźba bieżnika
 
zmniejszają ryzyko akwaplaningu. i zapewniają
 
znakomitą skuteczność przeniesienia napędu.
 
Zostaje zachowany stopień przyczepności do drogi.
 
Zimą droga hamowania może wydłużyć się nawet 8
 
razy w zależności od typu nawierzchni.
 
Samochód wyposażony w opony zimowe, przy hamowaniu z
 
prędkością 80 km/h na mokrej nawierzchni zyskuje 6 m,
 
a przy hamowaniu z 50 km/h na drodze ośnieżonej ponad
 
30 m.
 
W celu ograniczenia do minimum ryzyka poślizgu należy
 
zmieniać wszystkie 4 opony na zimowe. Zamontowanie opon
 
letnich na jednej osi i zimowych na drugiej może
 
spowodować dysproporcje w reakcjach samochodu.